Produk Minda Online

Sekitar Majlis Bacaan Yassin

Pada 5 Ogos yang lalu, pihak sekolah dengan kerjasama PIBG, telah mengadakan Majlis Solat Hajat dan Bacaan Yassin. Majlis ini khusus bagi memohon doa ke hadrat Allah Yang Maha Esa bagi dipermudahkan jalan kejayaan para pelajar Tahun Enam yang bakal menduduki UPSR.
majlis ini diadakan selepas Maghrib dan mendapat sambutan hangat daripada pelajar dan ibu bapa. Turut hadir ke majlis ini ialah dua orang mantan Guru Besar.

Bagi menjayakan majlis ini, pihak sekolah dengan sokongan ibu bapa telah bertungkus-lumus sejak pagi lagi. Biarpun aktiviti ini meletihkan, namun disinilah keberkatannya dapat dilihat. para ibu bapa dapat beramah mesra dan bergurau senda bukan hanya sesama mereka malahan sesama guru. Selain itu juga aktiviti ini menunjukkan semangat kerjasama dan gotong-royong masih utuh. Ini dapat dijadikan contoh kepada generasi muda tentang kelebihan semangat bergotong-royong ini.

Semoga aktiviti ini sentiasa berkekalan dan menyedarkan para pelajar bahawa ibu bapa dan para guru sentiasa menyokong anda. Buat yang terbaik. Jika kita sentiasa bekerjasama, kejayaan pasti milik kita. "2010 akan menyaksikan sejarah tercipta di bumi Rokan yang indah ini..InsyaAllah."


Berikut sedikit paparan sekitar majlis berlangsung.



Begitu bersemangat En. Uris dan En. Saad membersihkan kepala kambing untuk Cikgu Aisyah.

Induk sempat memberikan pose istimewa biarpun tangannya ligat membungkus lauk..terima kasih kerana meminjamkan peralatan kantin ye..

YDP En. Ismail dan En. Hadi sedang beradu ketajaman parang masing-masing..

Apa yang disembangkan ni..Ada komplot ke?

Asyik sungguh Cikgu Nooraini ni...

Orang kuat dewan..Cikgu Ashrul yang dulunya pernah bercita-cita menjadi bomba.Kini tercapailah sudah..

"Murid-murid..inilah cara sebenar menyedut otak kambing,"mungkin inilah kata-kata Cikgu Aisyah.

Jangan rebut-rebut, lauk masih banyak..

Sebahagian daripada jemaah yang hadir

Tuan Guru Besar sentiasa mengharapkan yang terbaik bagi para pelajar. Kini terpulanglah kepada pelajar sama ada berani menyahut cabaran atau mahu menjadi orang yang tewas sebelum berjuang.. Kita pasti boom!!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting